Lauko reklamos ypatumai

Reklama – neatsiejama mūsų kasdienybės palydovė. Ji yra visur: televizijoje, radijuje, spaudoje, lauko stenduose, internete, bei ant žemės besimėtančiuose  lankstinukuose. Akys tik ir raibsta nuo spalvingų plakatų, kviečiančių užsukti į vieną ar kitą renginį, ar įsigyti tam tikrą prekę. Radę reklamą, su įvairiausiomis akcijomis pašto dėžutėje, tiesiog įmetame ją į artimiausią kaimyno dėžutę arba padedame prie namuose makulatūrai skirtos krūvos. Nors anksčiau pašto dėžutės buvo skirtos laiškams ir sveikinimams…Kaip pasakytų kai kurie žmonės -„ Prie ruso miestas raibo nuo gėlynais apsodintų gatvių, bei kiemų. Dabar miestui spalvas suteikia – visagalė reklama“ Anksčiau reklamos, ir skelbimai, būdavo klijuojami ant betoninių ritinių. Žinoma, kai nėra didelės prekių gausos, ir didelės konkurencijos, reklama nėra reikalinga. Tačiau šiais laikais vartotojui yra siūloma begalės skirtingų tos pačios prekės rūšių. Tad sveikai konkurencijai reikalinga reklama, kuri padėtų pritraukti kuo daugiau vartotojų, pirkėjų, ir pačiam pirkėjui išsirinkti kas jo „manymu“ jam tikrai yra tinkamiausia. Ne paslaptis, kad didžiausią įtaką vartotojui daro lauko reklamos. Nes pasirodžius reklamai televizoriuje – mes galime perjungti kanalą, internete pastebėtą reklamą – tiesiog ignoruoti, o lauko reklamų ar stendų, mes negalime „išjungti“ ar kitaip „paslėpti“. Taigi,  lauko reklama, kuri publikuojama viešoje erdvėje , visada pasiekia savo vartotojus. Lauko reklamos „stebi“ mus nuobodžiaujančius stotelėse, besižvalgančius pro troleibuso langus, į miesto vaizdus, ar tiesiog „iš aukšto“, kai vairuojame automobilius.
Lauko reklama

Šiuo metu beveik visi miestai turi naujas, modernias stiklines stoteles, kuriose puikuojasi spalvingos reklamos. Stotelės pagrindinė paskirtis, „priglausti“  belaukiančius autobuso ar troleibuso. Tad, natūraliai žmogus išnagrinėja ir apžiūri visas reklamas esančias stotelėje, bandydamas „užmušti laiką“. Taip bestoviniuodamas, jis net nepastebi, kaip reklama paveikia jį. Žinoma šiomis dienomis reklama paliečia ne tik mūsų pinigines, norint įsigyti „skaniai“ reklamuojamą paslaugą ar prekę, bet ir socialines problemas. Per pastaruosius keletą metų lietuvių sukurtos socialinės reklamos palietė : rūkymo, alkoholizmo, smurto prieš moterį, emigracijos problemas. Lauko reklama

Dažnas iš mūsų tikriausiai pastebėjo kaip ne vieną mėnesį autobusų stoteles puošė, akiai gan neįprasti reklaminiai plakatai. Dauguma jų buvo parašyti keista stilistika, bei žodžiais. Jie neatitiko, to ką esame pripratę matyti. Jie nebuvo ryškūs, jokios įmantrios grafikos, piešiniai lyg iš senos pasakų knygutės. Šie plakatai iš tarpukario meto, tačiau senuose plakatuose vis dar gyvena šių dienų aktualios problemos: alkoholizmas, lietuvių gyvenimas svetur. Vienas http://www.kauno.diena.lt straipsnių skelbė: – „Rengdami šią akciją norėjome parodyti, kad keičiasi amžiai, o problemos, su kuriomis susiduriame, išlieka panašios”, – sakė “JCDecaux” rinkodaros vadovas Vadimas Komarskis. Taip pat kiekvieno širdį , bei protą paliečianti reklama prieš smurtą šeimoje, kurią autobuso stovėjimo aikštelėje matė tikrai ne vienas. Jame pavaizduota sumušta moteris. Plakatas ragino moteris netylėti, jei jos patiria smurtą šeimoje. Taip pat yra daugybė lietuvių sukurtų, išskirtinių reklamų prieš emigraciją, rūkymą, kurios privertė ne vieną, bent porai sekundžių susimąstyti, apie rūkymo žalą,  Lietuvos ateitį, ar beglobius vaikučius.

Kalbant apie kitokios tematikos lauko reklamas, džiugu, kad vietos atsiranda ir savanorystę skatinančios reklamos, aukštųjų mokyklų kvietimas studijuoti. Tačiau ne retai lauko reklamos reklamuoja ir alkoholi. Apmaudu, kad Seimas nepriėmė vieningos nuomonės, uždraudžiant alkoholio reklamą lauko stenduose. Iki 2016 m., nustatytas visiškas išorinės lauko alkoholio reklamos draudimas, išskyrus alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro išorinė lauko reklama. Visiškai alkoholio reklamą yra uždraudusi Norvegija. Galbūt Lietuva kada nors paseks jos pavyzdžiu. Nes šiuo metu alaus reklamos „pūpso“ autobusų stotelėse, kuriose dažnai vaikai ir nepilnamečiai laukia autobuso važiuojant į mokyklas, didžiuliai stendai reklamuoja, ne šiaip kokią alaus skardinę, o visą statinę svaigalų. Manau, jei televizijoje uždrausta rodyti alkoholio reklamą nuo 6 – 23h vakaro, tai turėtų būt taip pat ir su išorės reklamomis. O juk televizijoje reklamas galima visada išjungti, ko nepadarysi su lauko stendais, kai jų dydis, bei spalvingumas traukia akį, kuri gali būt ir nepilnamečio smalsuolio.
Lauko reklama

Bet kokiu atveju Lietuva gali pasigirt didele įvairovę lauko reklamų, kurios papuošia miestą, padeda nenuobodžiauti laukiantiems vėluojančio autobuso, ar tiesiog informuoja mus apie artėjantį renginį ar koncertą į kurį visada svajojome nueiti.

Kristina Dirmeikytė

Naudota literatūra:

http://kauno.diena.lt/dienrastis/menas-ir-pramogos/senuosiuose-plakatuose-siandienos-aktualijos-194729
http://www.lrytas.lt/-13231637841322885149-seimas-nepritar%C4%97-alkoholio-reklamos-draudimui.htm
http://www.reklamostinklas.lt/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s