Socialiniai tinklapiai – kultūros pyragas

Šiomis dienomis internetas yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Internete mes perkame, parduodame, bendraujame, sužinome visas naujienas, ieškome tam tikros informacijos. Šiuo metu socialiniai tinklapiai populiarus ne tik tarp jaunimo. Vienas populiariausių socialinių tinklapių pasaulyje yra  www.Facebook.com. Dažnas nustemba sutikęs žmogų, kuris nesinaudoja šiuo socialiniu puslapiu. Tai prilygsta lyg sėdėjimui bažnyčioje, tačiau be tikėjimo Dievu. Taip, tai lyg religija, lyg stipriai plintanti liga. Milijonai žmonių pradeda savo  rytą nuo prisijungimo  į šį tinklapį. Čia galima sužinot viską, nuo naujausių aktualijų pasaulyje,kaip smagiai leido laiką tavo draugai kokiam nors vakarėlyje, bet ir pamatyt nuotraukų, iš vieno ar kito naktinio klubo, kuriose  tavo draugai yra apsupti nepažįstamųjų. Tad kaip reprezentuoja naktinių klubų profiliuose patalpintos nuotraukos Lietuvos jaunimą?

,,Like'' mygtukas

Beveik visi naktiniai klubai turi susikūrę facebook’e savo profilį, kuriame talpina informaciją apie artėjančius renginius, nuotraukas iš praėjusių vakarėlių, dalina nemokamus pakvietimus į vieną ar kitą renginį. Praėjus savaitgaliui, gali rast daugybę nuotraukų, kuriose yra “pažymėti” tavo draugai. Nuotraukos dažniausiai būna daromos, be kažkokio specialaus pasiūlymo nusifotografuoti.  Tiesiog lakstantis jaunas fotografas, su savo fotoaparatu „pleškiną“ viską ką mato jo akys: bara, barmeną – įspūdingai gaminantį alkoholinius kokteilius, jaunas paneles su alkoholiniais gėrimais rankose, ir pašonėje su ne tokiais jau blaiviais vaikinais, kurių tikriausiai net nepažįsta, bei vaikinų kompanijas, kurios atrodo, jog linksminasi ne pirmą parą. Šios nuotraukos yra prieinamos visiems: tavo draugams, kaimynams, mamai, nepilnamečiams. Iš nuotraukų galiam spręst jog Lietuvos naktiniuose klubuose reklamuojamas alkoholis, nes jaunimas dažnai rankose laiko alkoholinius gėrimus. Mano manymu tūrėtų būti atsargiau atrenkamos nuotraukos, kurios vėliau bus viešinamos. Nes juk jas gali pamatyt ir nepilnametis asmuo, kuri po tokių nuotraukų peržiūrėjimo, jau pieš savo spalvingoje vaizduotėje artėjančios pilnametystės “įspūdžius”.

Vakarėlis

Lyginant Lietuvos ir kitų Europos šalių naktinių klubų kultūrą (lyginant fotografų darbą, klubo puslapių viešinimą) skirtumas tam tikras yra. Pvz.: Austrijos klubuose, fotografas visada  atsiklaus ar gali nufotografuoti tave su draugais, vėliau paklaus ar nieko prieš jei ši nuotrauka pasirodys klubo internetiniame puslapyje. Dėja Lietuvoje su tuo neteko susidurti. Čia ,,kepamos‘‘ nuotraukos tau net nežinant, o ryte ne vienas keliasi keliom valandom anksčiau, jog spėtų peržiūrėti vakarėlio nuotraukas. Dažnas, po nuotraukų pažiūrėjimo išsigąsta, arba pamato nuotraukose tai, ką mažiausiai norėjo matyti. Tad ir pačiam jaunimui reikėtų atsargiau elgtis viešose vietose,  kaip naktiniai klubai, per daug savęs nereklamuoti, ir nepersekioti fotografų, norint patekti į kadrą.

Kristina Dirmeikytė

One thought on “Socialiniai tinklapiai – kultūros pyragas

  1. Pingback: Pliusai ir minusai “Kultuvėje” « KRITIŠKAI REFLEKTUOJAM.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s