Kovo 8-oji – Tarptautinė moters diena

Kovo aštuntoji tai Tarptautinė moters diena, Lietuvoje ji simbolizuoja moterų solidarumą.  Šios dienos šventimas prasidėjo Antikos laikais: vyrai netgi privalėdavo sustabdyti karą, kad pasveikintų savo moteris. Tarybų sąjungoje ši šventė buvo dar labiau švenčiama: rengiami paradai, masiškai perkamos gėlės moterims, kovo aštuntoji buvo masiškai reklamuojama televizijoje, laikraščiuose, skelbiami paradų laikai ir vietos. Vaizdas buvo toks: „ne darbo diena, po narcizą į rankas, praeinam paradą ir švenčiam“.

Plakatas skirtas Kovo 8-ajai

Pirmoji valstybė buvo Tarybų Sąjunga, kuri suteikė kovo aštuntąjai dienai oficialų šventės statusą. Lietuva priklausė Tarybų Sąjungai, todėl ir pas mus ši šventė buvo labai reikšminga. Bet kai Lietuva atgavo Nepriklausomybę, ji patapo tiesiog atminama data.

Eisena

Kovo aštuntąją dauguma žmonių noriai ją švenčia ir šiandien. Remiantis floristo  G. Gvildžio interviu galiu teigti, kad ši šventė dovanų, gėlių pirkimo atžvilgiu yra daug populeresnė, negu Švento Valentino diena, ar Motinos diena,o gėlių pirkimo atžvilgiu viena pelningiausių dienų, nes tulpių kaina ( tradicinė kovo aštuntosios gėlė ) šiai dienai, padvigubinama arba patrigubinama. 

Žmonės gyvenantys iš prekybos amato per šią šventę gali daug užsidirbti. Jie ,,paleidžia’’ masines reklamas per televiziją, laikraščius, o dar masiškiau per žurnalas. Analizuojant ir apžvelgiant žurnalus “Cosmopolitan”, “Žmonės” matome, kiek daug reklamos skirta kovo aštuntojai: pradedant šampanu ir saldainiais, baigiant apatiniu trikotažu ir prabangiais savaitgaliais dviems. Tuose žurnaluose būna ir keletas teiginių, kad moteris suprastų, jog ji turi būti lepinama. Šis masinis reklamavimas medijoje mūsų kultūrai bando daryti neigiamą įtaką, bando mus, mūsų vertybes sumaterialinti, tačiau yra labai džiugu, kad pagal statistinius duomenis, kuriuos atliko laikraštis “Lietuvos rytas”  (http://www.lrytas.lt/-13311171191329521219-labiausiai-nevykusi%C5%B3-kovo-8-osios-dovan%C5%B3-s%C4%85ra%C5%A1as.htm ) mūsų, lietuvių moterims yra svarbiausia, kad vyras padovanotų gėlyte ir apipiltų ją dėmesiu, komplimentais, šiluma. Džiaugiamės, kad mūsų, lietuvių, vertybės išlieka stiprios, net ir bandant masinėms medijoms jas iškraipyti.

Daugumos Kauno naktinių klubų vadovų teigia,  jognesvarbu, kuri diena kalendoriuje pasitaiko: pirmadienis ar sekmadienis, naktinis klubas vis tiek dirbs, nes ateinančių žmonių kiekis tą dieną, mažai skiriasi nuo rugsėjo pirmosios ar Kalėdų ( didelis kiekis žmonių būna ir per šias šventes). Kovo aštuntosios dienos proga dauguma naktinių būna perpildyti žmonių, nes kiekvienas klubas daro tam tikrą dovaną moteris. Pavyzdžiui, klubas „Embassy“ 2012 metų kovo aštuntąją moterims dovanojo gėlių ir grupės „Rondo“ koncertą, „Barbara“ – „Soliario“ koncertą, kiti klubai –  kitus atlikėjus ir įvairiausių naujų kokteilių degustavimą.

Nuostabu, kad žmonių noras nesumaterialėti yra toks stiprus, ir nepaveikiamas šiuolaikinių reklamos ir medijų “siaubūnų”.

Roberta Burokaitė

Naudota literatūra:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Tarptautin%C4%97_moter%C5%B3_diena
http://bhtimes.blogspot.com/2009/03/womens-day-corruption-market-trends.html
http://www.lrytas.lt/-13311171191329521219-labiausiai-nevykusi%C5%B3-kovo-8-osios-dovan%C5%B3-s%C4%85ra%C5%A1as.htm
http://www.lrytas.lt/-13308719061329423584-kovo-a%C5%A1tuntoji-v%C4%97l-atgimsta.htm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s